article-post-image

Cifre care nu mint

Management

06-10-2020 412

Afacerea nu înseamnă nimic altceva decât niște cifre. Rar se întâmplă ca antreprenorii să le iubească. Și mai puțini le înțeleg și operează practic cu acestea.

8 din 10 antreprenori cu greu pot spune suma exactă investită pe marketing, suma vânzărilor sau cheltuielile fixe pe luna curentă. Și nu este din cauza lipsei acestora, ci mai degrabă pentru că sunt lucruri mai importante decât analiza unor cifre.

Anume din acest motiv afacerea merge „OK” sau „Mai rău să nu fie”.

Un alt motiv poate fi acela de a nu se indispune. Pentru că rar ele aduc fericire. Și atâta timp cât încă suntem pe linia de plutire, nu este totul pierdut.

Iată câteva din cifrele care trebuie să stea pe panoul zilnic:

  • Bugetul de marketing (inclusiv cel achitat prestatorilor de servicii);
  • ROMI  (Return on Marketing Investment);
  • Numărul de accesări ale site-ului sau vizite în magazin;
  • Numărul de cereri de ofertă (inclusiv cele din mesajele pe rețelele sociale sau la telefon);
  • Cantitatea vânzărilor (defalcat pe online și offline, după caz);
  • Cecul mediu;
  • Suma vânzărilor (pe categorii de produs sau serviciu).

Cu cât mai puține cifre, din cele menționate, cunoaștem, cu atât mai orb conducem automobilul nostru pe nume „business”. Datorită norocului, unii ajung la o destinație, alții însă nu reușeșc nici să pornească bine și dau în bară.

Unde anume se pierd cei mai mulți bani și care sunt cele mai frecvente greșeli ale antreprenorilor în promovarea afacerii, discutăm joi, ora 19:00 într-un WEBINAR GRATUIT.

Detalii găsiți AICI.

Distribuie prietenilor: