Toată lumea a auzit de Clubhouse: e cea mai discutată și controversată aplicație din Social Media la moment. Este rețeaua de socializare cu cea mai rapidă creștere în 2021: peste 2 milioane de utilizatori înregistrați doar în ultimele două săptămâni. Mulți aud, puțini înțeleg, însă. Ce este totuși acest Clubhouse și merită oare să ne facem un cont?
Ce avem de câștigat?
Să le luăm pe rând. Clubhouse se descrie ca fiind o „rețea socială bazată pe voce în care oamenii din întreaga lume se reunesc pentru a vorbi, asculta și învăța unii de la alții în timp real”. Creatorii Clubhouse au ales și momentul potrivit pentru lansare – la începutul pandemiei, când oamenii erau tot mai limitați în ieșiri și întâlniri. Așadar, utilizatorii Clubhouse pot merge la camere de chat publice și private și pot discuta între ei, pot chiar asculta discursul unei vedete sau a unei personalități publice.
Cum funcționează înregistrarea?
Dacă primiți o invitație, Clubhouse vă solicită să vă înregistrați cu numele și prenumele reale pentru a avea acces la agenda telefonică. Fiecare profil corespunde unui număr de telefon și nu unei adrese de e-mail. Apoi puteți alege dintr-o listă lungă de interese și puteți vedea cine dintre contactele voastre are și un profil. Unele camere au mai puțin de 10 participanți, în timp ce altele au mii.
Pe cine putem „întâlni” în Clubhouse?
De la vecinul de pe scară la Elon Musk sau Vladimir Putin. Anume datorită lui Elon Musk a și devenit atât de virală în ultima perioadă aplicația, când CEO Tesla a scris pe Twitter că vrea să poarte o conversație cu liderul de la Kremlin pe Cloubhouse. Putin nu a dat deocamdată curs invitației, însă valoarea aplicației a crescut imediat și valorează azi peste un miliard de dolari.
Așadar, ce beneficiu pentru un antreprenor sau viitor antreprenor din Republica Moldova are acest Clubhouse?
- Ca orice aplicație de social-media, nimeni nu îți asigură un succes în afacerea ta, însă poate fi un instrument bun dacă știi să îl folosești inteligent. În primul rând: conectarea cu experți în domeniul tău. Acesta este, poate, cel mai important aspect: să ai acces gratuit la discuții și sfaturi de la alți antreprenori care au ce te învăța.
- Tot aici poți face cunoștință cu potențiali angajați sau parteneri de business. Omul de afaceri și autorul a numeroase cărți de antreprenoriat, americanul Kenner French, a declarat recent pentru Forbes că a angajat deja trei oameni pe care i-a întâlnit pe Clubhouse.
- Un alt avantaj este umanizarea afacerii, iar asta aduce multe beneficii. Oamenii, adică potențialii clienți, au ocazia brusc să se afle „într-o cameră” cu omul din spatele unei afaceri. Și asta aduce empatie, conexiune și, în cele din urmă – vânzări.
- Trebuie de menționat și despre posibilitatea uriașă de a deveni și un lider de opinie pe Clubhouse, nu doar de a asculta pe alții. Vă creați un cont, o cameră de discuții din domeniul care vă interesează și începeți să vă adunați comunitatea. Cam sub același principiu ca și pe Instagram sau Facebook, doar că fără video și poze.
Vă întrebați probabil dacă se câștigă deja bani pentru promovare în Clubhouse.
Da, popularitatea aduce și aici bani. Cel mai renumit utilizator Clubhouse din Rusia, Ilia Varlamov, a anunțat recent price list-ul său pentru promovare în cadrul aplicației: 900.000 de ruble pentru o oră. Iar pentru cei care își doresc să îl aducă pe Varlamov în „camera lor”, pentru promovare, trebuie să achite 500.000 de ruble.
Există o regulă de bază în toate startup-urile pe care e bine să o amintim și aici: cu cât mai devreme te implici, cu atât mai multe șanse de dezvoltare și câștig există.
Te-am convins să ne vedem pe Clubhouse?