article-post-image

Cum răspunzi la comentarii și ce scrii în chat?

Vanzari

15-07-2019 1670

PREȚ?!? Care este prețul? La ce preț?

Promovând un produs sau un serviciu pe rețelele sociale, sigur ați primit cel puțin odată acest comentariu la postări.

Pe lângă faptul că este important să răspundem la TOATE comentariile, mai contează și ce scriem. Iar ca să înțelegem CE, trebuie să înțelegem DE CE scriem.

Scopul acelui răspuns la comentariu este:

  1. De a spune clientului că el este important;
  2. De a trece clientul la următoarea etapă de colaborare/interacțiune.

Cum se răspunde? și E relevant să se răspundă cu prețul la așa comentarii? sunt întrebările cel mai des primite de la cei pe care îi consultăm la BRIDGE.

Deci, se răspunde așa încât și el să fie mulțumit, și voi cu discuția trecută în următoarea etapă.

Ce se răspunde?

Prețul în formula furculiței și ceva detalii, cu ideea de a continua discuția în privat.

Exemplu: 

Prețul variază în funcție de model/durată/preț/parametri/număr, de la (puneți cel mai mic preț posibil) până la (puneți cel mai mare preț posibil), care include (scrieți 2-3 beneficii). Într-un mesaj în privat vă expediem mai multe detalii.

IMPORTANT: Dacă de 100 de ori primiți aceeași întrebare, de 100 de ori, fiecărui client în parte îi răspundeți LA COMENTARIU prin COMENTARIU cu același mesaj.

Știm că apare întrebarea: El ce, nu vede că am răspuns mai sus? 

În 90% din cazuri NU VEDE. Și cât vă costă să faceți un Copy-Paste?

Următoarea etapă este discuția în privat.

Scopul acesteia este NU VÂNZAREA, cum presupun mulți și NICI INFORMAREA (care la final de lună nu vă v-a achita facturile).

Discuția în mesajul privat are scopul de a lua contactul clientului, adică numărul de telefon, pentru ca ulterior să fie telefonat.

Deci, pentru a obține această informație de la client, este necesar de formulat un mesaj informativ, dar nu exhaustiv, pentru ca să mai rămână un interes care poate fi satisfăcut prin comunicarea la telefon. Doar asta îl va face să vă lase acel contact.

Ce scriem în mesajul privat?

Exemplu:

Bună ziua, Domnule/Doamna NUMELE CLIENTULUI,

Prețul la produsul/Serviciul solititat de Dvs, după cum vă spuneam, depinde de mai mulți parametri. Dar pentru a vă putea oferi un preț mai exact, am dori să vă aflăm careva detalii.

Vă rog să ne lăsați numărul Dvs de contact și revenim în cel mai scurt timp cu un apel. E bine așa?

De aici urmează câteva scenarii:

Clientul ne lasă numărul, iar noi îl contactăm și vorbim la telefon. (Detalii despre cum și ce vorbim veți găsi într-un alt articol).

Clientul insistă să afle prețul în mesaj. Nu insistați pe număr de telefon și oferiți informația detaliată, la final întrebându-l dacă dorește să facă comanda. Asta presupune procesul de vânzare în formă scrisă.

Clientul a văzut mesajul, dar nu răspunde (cunoscută situație de majoritatea din voi, nu-i așa?). În acest caz, peste 24 de ore mai scriem un mesaj cu textul:

Domnule/Doamna (Numele Clientului), voiam să întrebăm dacă ați decis/soluționat/găsit răspunsul vizavi de întrebarea dvs legată de (serviciul/produsul)?

Aici clientul poate reveni cu un răspuns din care mergem pe unul din scenariile de mai sus, sau, iarăși vede și nu răspunde. În acest caz mai scriem după 48 de ore un ultim mesaj cu următorul text:

Domnule/Doamna, 

Am vrut doar să vă spunem că atunci când vă decideți sau dacă aveți nevoie de mai multe informații despre (produsul sau serviciul), ne puteți contacta la telefonul (numărul de telefon) sau pe e-mailul (email). O zi frumoasă!

Scopul acestui mesaj este să lăsați o portiță deschisă pe care acel client să poată reveni fără nici o vină vizavi de faptul că odată nu a răspuns mesajului primit.

Toate investițiile făcute în promovarea unui produs sau a unui serviciu sunt degeaba, dacă de la prima interacțiune, care este și cea mai importantă, noi nu reușim să stabilim un contact cu potențialul client. Din frică (de vânzare) sau din necunoaștere, mai puțin contează.

Calculând câți bani se pierd (cei investiți în publicitate + cei care puteau fi câștigați din vânzări), veți înțelege de ce merită să implementați cel puțin ceea ce este scris în acest articol.

Dar și mai bine e să solicitați o consultație gratuită, accesând linkul dat: www.bridges.md

 

Distribuie prietenilor: