article-post-image

Cum să găsești un nume potrivit afacerii tale?

Management

06-05-2020 1876

Totul pornește de la ideea afacerii, căreia îi vei da un nume. După ce înregistrezi denumirea la AGEPI aceasta devine o marcă înregistrată. Iar promovarea acesteia în timp o face brand.

Cele mai importante detalii de care trebuie să ții cont în alegerea numelui pentru afacerea ta:

  • Simplu de rostit
    Acesta trebuie să fie ușor de pronunțat și de cei din domeniu și de cei pe care nu îi vizează direct. Orice copil, bătrân, expert și neepert trebuie să poată pronunța ușor numele.
  • Ușor de memorat
    Dacă pentru a-și aduce aminte de numele afacerii tale cineva are nevoie de un efort suplimentar, asta va bate la buzunar în promovare. Potențialii clienți vor fi nevoiți să te caute după cuvinte cheie, ceea ce va îngreuna procesul.
  • Atractiv
    Un nume care atrage prin felul său este un element important în orice afacere. Ai simțit această diferență pronunțând diferite nume de companii, astăzi branduri deja.
  • Să se scrie la fel cum se aude
    Dacă numele afacerii tale are dubluri de litere sau se scrie diferit decât se rostește, de fiecare dată când va fi căutat în rețele sociale sau pe net, va da mari bătăi de cap. De asemenea, fiecare client care din auzite va scrie numele într-un email sau carnet, va comite greșeli care nu îți vor face plăcere.
  • Să permită extinderea de categorii
    Atunci când un nume reprezintă exact produsul sau serviciul oferit, dă bătăi de cap în momentul când vei decide să extinzi gama de produse.

Numele unei afaceri poate fi:

  • Descriptiv
    Care descrie o categorie de produs sau insdustrie (DexOnline, Air Moldova, Moldtelecom)
  • Figurativ
    Care descrie ceva din experiența creată de brand sau poziționarea acestuia (Orange, Nike)
  • Nou-creat
    Care sunt abstracte, inventate, artificiale (Yahoo, Google, Skype)

Etapele de creare a unui nume:

  • Scrie o listă de idei.
  • Cere părerea unui grup de 5-10 persoane, care să se expună asupra listei și cere un top 3 preferate.
  • Atunci când ai 2-3 idei în varianta finală, întreabă prietenii sau colegii: Ce le spune acest nume? (Nu întreba: Cum îți pare acest nume?)
  • Verifică disponibilitatea online pe domenul în țara în care vei dezvolta afacerea (.md) + domenul .com
  • Verifică în registrul de mărci comerciale să nu fie deja ocupat de cineva acest nume.
  • Ia-ți o pauză de câteva zile până a decide dacă acesta rămâne varianta finală.
  • Numele companiei nu este neapărat să fie același cu numele SRL-ului. Ba mai mult, sugerăm să fie unul diferit.
  • Numele viitorului brand va putea fi dat în utilizare uneia sau mai multor persoane juridice.
  • De asemenea, în situații de conflict a persoanei juridice, numele brandului nu va fi implicat în procese și afișat în documente publice nedorite.

Timpul numelor de companii cu abreviaturile soților, fondatorilor sau copiilor a trecut.

Dacă ai nevoie de un ajutor în crearea numelui companiei tale, suntem AICI pentru o consultație gratuită.

Distribuie prietenilor: