Cea mai frecventă greșeală pe care o comit startup-erii sau antreprenorii este de a vinde produsul/serviciul mai ieftin decât concurența.
Printre argumentele acestora poți auzi afirmații ca:
«Suntem noi pe piață, nimeni nu ne cunoaște.»
«Așa voi acumula o bază de date.»
«La început voi lucra pentru nume.»
«Mai bine să vând ceva decât deloc.»
În primul rând, faptul că ești nou pe piață, nu ar trebui să fie declarat, pentru că nimeni nu vrea să lucreze cu un începător. Iar dacă calitatea produsului/serviciului tău e net inferioară față de ceea ce oferă concurența, atunci prețul redus nu e pentru că ești nou pe piață. În alt caz, nu ai nici un motiv să oferi un preț mai mic.
Baza de date o poți acumula și la preț standart. Și se face asta prin promovare. Dar atâta timp cât vinzi la preț mai mic, nu ai bani pentru reclamă și e logic să nu te cunoască decât familia și prietenii. Aici cercul vicios se închide: nu sunt bani – nu este publicitate – nu sunt clienți – nu sunt bani.
Pentru nume vei lucra în orice caz, iar aceasta nu se face prin preț mai mic, ci prin valoarea adăugată pe care o poți oferi clientului tău.
Atunci când lucrezi doar ca să fii ocupat, să achiți salariile angajaților, chiria, impozite, iar acasă nu mai ai ce duce, acesta nu mai este un business, ci binefacere. De ce să nu te angajezi într-un ONG? Efectul ar fi similar, dar fără stres.
Dacă știi că ai un produs/serviciu de calitate – împachetează-l, promovează-l și oferă-l clientului la un preț corect. Corect, în primul rând, față de tine și familia ta, care știe că faci business pentru ca ei să trăiască mai bine, nu doar ca alții să fie mai fericiți.
Dacă nu știi cum să o faci, participă la webinarul gratuit din 25.03.21, la 19:00, unde vom discuta despre Cum stabilești prețul produsului/serviciului tău.