article-post-image

Ion Bălănuță: „Sarcina noastră este de a stopa abuzurile companiilor de creditare și de colectare datorii, ajutând consumatorii de credite în protecția drepturilor lor”

Management

24-10-2019 1336

De această dată, vă dezvăluim detalii despre un beneficiar BRIDGE ce ne-a făcut să ne alăturăm cu mare drag viziunii companiei sale nu doar prin „împachetarea afacerii”, dar și prin empatizare, admirație și susținere. Să-ți asumi misiunea de a merge împotriva unui val enorm și să ții piept este un fapt eroic. Iar lui Ion Bălănuță și echipei AntiColect le-a reușit să-și asume misiunea de a face dreptate celor ce au de suferit de pe urma clauzelor abuzive din partea companiilor de creditare. Vă invităm la lectură!

Ce poate face AntiColect pentru o persoană care nu mai știe cum să facă față îndatorării față de instituția de creditare?

AntiColect oferă persoanelor îndatorate față de companiile de creditare consultație gratuită, care cuprinde analiza clauzelor contractelor de credit/împrumut, identificarea clauzelor abuzive din contractele respective, calcularea datoriei reale conform prevederilor legislației în vigoare și conform practicii judiciare. Dacă persoana are nevoie de asistența noastră în soluționarea problemei cu companiile de creditare, aceasta contractează serviciile noastre. Rezultatul implicării noastre este anularea clauzelor abuzive din contractele de împrumut/credit care prevăd dobânzi exagerate, taxe și penalități ilegale – prin intermediul instanțelor de judecată, iar, în final, persoana achită doar împrumutul contractat și o dobândă pentru folosirea banilor.

În ce context și cum v-a venit ideea de a lansa o asemenea afacere? Care a fost parcursul dvs. pe respectiva cale?

Ideea a apărut reieșind din analiza pieței financiare din țară. Am observat o supraîndatorare a populației față de companiile de creditare. Am identificat faptul că o mare parte din companiile de creditare folosesc în contractele de împrumut/credit clauze abuzive care obligă debitorul la achitarea unor sume exagerate pentru utilizarea împrumuturilor/creditelor – sub forma de dobânzi ascunse – așa ca taxe aferente contractului, comisioane ascunse, penalități exagerate. În acest sens debitorul este obligat uneori să achite 500% – 1000 % și mai mult pentru o anumită perioadă de întârziere. Astfel, având în vedere experiența și aptitudinile echipei noastre, am hotărât să ne implicăm direct în această problemă și să încercăm să schimbăm lucrurile spre mai bine.

Cum ați creat identitatea companiei?

Am denumit compania reieșind direct din activitatea pe care o avem – AntiColect – adică protecția împotriva abuzurilor companiilor de creditare și colectare.

Care au fost cele mai mari provocări cărora ați fost nevoit să le faceți față?Dar provocările de care v-ați bucurat și v-au motivat să creșteți?

Cea mai mare provocare, probabil, a fost convingerea potențialilor clienți despre faptul că este posibil de obținut micșorarea datoriei. Multă lume crede că dacă a semnat contractul în forma în care a fost propusă de compania de creditare, acesta urmează a fi executat necondiționat. Încercăm să aducem lumină în această problemă prin acordarea de consultații gratuite, prin informarea populației despre drepturile pe care le are. Ceea ce ne motivează sunt rezultatele obținute și faptul că, deși suntem la început, deja avem influență destul de mare în acest domeniu.

Există destulă muncă pentru AntiColect pe piața din RM?

Da )) muuult! Conform unor statistici, în Republica Moldova avem peste 500 de mii de oameni care au contractat credite de la organizații de creditare nebancare. Respectiv, foarte multe persoane admit, din diferite motive, întârzieri la achitarea creditelor. Sarcina noastră este de a stopa abuzurile companiilor de creditare și de colectare datorii și de a ajuta consumatorii de credite în protecția drepturilor lor.

Cum faceți cunoscută compania AntiColect publicului larg? Ce ați schimbat de când ați ales să „împachetați afacerea” cu BRIDGE?

Consultații gratuite, sfaturi utile pe blog, publicitate online. Multe s-au schimbat, începând de la identitatea companiei, branding, până la procesele interne din cadrul companiei.

De ce ați apelat la o „împachetare a afacerii”, ce trebuia șlefuit sau reambalat și cum a reușit BRIDGE să vă fie de folos?

Am apelat la „Împachetarea afacerii” deoarece am realizat că e timpul să ne extindem, aveam nevoie de un Landing Page, de o identitate vizuală și de o părere obiectivă dintr-o parte despre cum arată proiectul nostru. Am apelat la BRIDGE pentru identificarea neajunsurilor care le avem și sau dovedit a fi multe. A fost creat logo-ul, LP-ul, scenariile de vânzări, planul de marketing ș.a.

Ce răspuns, pe care l-ați căutat mult timp, a fost de găsit la BRIDGE? Care instrumente au adus cele mai vizibile rezultate?

Echipa BRIDGE ne-a ajutat să transmitem publicului mesajul despre ce exact facem noi și cum putem să fim de ajutor. Cele mai vizibile rezultate au adus LP-ul, publicitatea bine gândită și planul de marketing.

De ce ați recomanda serviciile BRIDGE altor antreprenori/companii din RM?

Pentru că sunt profesioniști, pentru că văd lucrurile obiectiv, pentru că au experiența necesară, știu ce instrumente lucrează și care nu, pentru rapiditatea cu care fac lucrurile și pentru că munca lor are rezultat. În cazul nostru – rezultatele sunt mult peste așteptările noastre.

Care sunt așteptările tale de la compania pe care o conduci? Pe cât de mult ele sunt îndreptățite?

Apelează la BRIDGE și vom crește considerabil respectivul procentaj. Ai deja nenumărate exemple. Click aici pentru a solicita o consultație gratuită și stabilim împreună dacă și cum îți putem fi utili.

Distribuie prietenilor: