article-post-image

Portretul unei afaceri în primii ani de viață

Management

11-06-2020 1614

Cele peste 700 de consultații, din ultimul an, cu antreprenorii din Republica Moldova, au creat un portret al afacerilor locale.

Și iată ce le caracterizează pe 90% din acestea.

În primul rând nu există un nume. A fost creat un SRL și se prestează niște servicii sau se vând niște produse. Dar la numele entității se ajunge foarte rar, pentru că întreg businessul se ține pe numele antreprenorului.

Nu există o identitate vizuală

Evident, dacă nu avem un nume, nu este nici un logotip care să diferențieze această afacere de oricare alta, fie ea și din aceeași nișă de business.

Lipsa unui site este absolut îndreptățită de majoritatea directorilor prin faptul că «noi facem vânzări mai mult prin recomandări». Iar despre clienții reci, care sunt în căutarea produselor sau serviciilor acestor companii nimeni nu prea își face griji. 

Planul de marketing se rezumă la căutarea a niște influenceri care ar putea face valuri, dar care se rup de zidul lipsei de încredere în brandul inexistent.

Scenariile de vânzări reprezintă niște încercări, pe alocuri reușite, ale antreprenorilor, de a convinge clientul că merită să facă achiziția de la noi și nu de la concurenți. Și asta doar în condițiile în care nu a fost prins în lucru antreprenorul și a avut posibilitatea să răspundă la mesaj sau la telefon.

Evident, nu există nici o statistică sau cifre care ar putea arăta eficiența campaniilor de publicitate, iar succesul se rezumă la «Cu cât cheltuim mai puțin pe reclamă, cu atât mai bine».

Toate contactele potențialilor clienți sau a celor care au făcut achiziții, se duc în minte, sau, în cel mai bun caz într-un carnet.

Oricare din aceste aspecte menționate mai sus, implementate, fie și la cel mai simplu nivel, pot genera rezultate uluitoare.

Dar, la întrebarea clasică: «De ce încă nu ați făcut asta?», răspunsurile sunt pe cât se poate de sincere și simple:

Nu știu cum. Nu știu cu ce să încep. Nu am văzut necesitatea. Nu avem bani.

Oricare ar fi argumentul, el nu poate fi mai puternic decât potențialul profit ratat.

Despre toate aceste probleme, dar și despre soluții concrete, vorbim pe 17 iunie, într-un webinar gratuit, la tema: Top 10 greșeli ale unui antreprenor în primii ani de activitate.

Intră AICI și rezervă un loc pentru tine.

Distribuie prietenilor: