article-post-image

Setează-ți publicitatea în funcție de clasa socială a potențialului client

Management

03-09-2020 405

Despre „Portretul potențialului client” majoritatea antreprenorilor au auzit nu o singură dată. Marketerii și social media managerii operează iscusit cu acest termen.

Publicitatea pe care o vedem, însă, deseori ne spune despre faptul că ceva ne lipsește în acest puzzle informațional.

Dacă am împărți întreaga audiență în bogați, clasa medie și săraci (important e să nu intrăm în filosofie și sume), adresarea către fiecare din aceste categorii este diferită. Și asta pentru că percepția lumii din perspectiva celor trei clase este diferită.

Studiile au demostrat că cei cu statut financiar înalt preferă mesajul publicitar care le spune că pot obține ceea ce își doresc. 

Exemplu:

Îți dorești o vacanță de vis? (Hotelul/Țara) este destinația perfectă.

Confortul și siguranța sunt o prioritate? Alege (Marca de automobil).

Cei din clasa medie sunt mai ușor de motivat la acțiune prin mesaje care să le arate modele sau cum ar putea deveni și ei ca cei pe care îi admiră.

Exemplu:

Ronaldo/Messi utilizează (produsul). Fii ca (eroul), utilizează-l și tu.

Gospodinele din întreaga lume utilizează produsul X. Încearcă-l și tu.

Vrei să fii un părinte fericit? Alege (produsul).

Oamenii cu statut financiar scăzut sunt mult mai predispuși la acțiune dacă publicitatea le descrie o problemă existentă sau potențială, iar produsul sau serviciul din ea le oferă soluția.

Exemplu:

Alți detergenți nu spală la fel de bine? Încearcă Ariel/Tide.

Te doare spatele? Aplică (produsul).

Te-ai săturat să faci (acțiune)? Apelează la (servicii).

IMPORTANT:

Nu întotdeauna setarea unei campanii pentru clasa medie sau înaltă este realizată de o persoană din clasa respectivă, și invers. De aceea, uneori, avem mesaje atât de nepotrivite pentru unele produse sau servicii.

Nu este suficient să știm cine este publicul nostru țintă. Este important ca mesajul să fie adaptat la acesta. 

Astfel, cuvintele pe care le auzim din partea antreprenorilor sau marketerilor „Eu nu aș cumpăra…”, „Eu nu aș atrage atenția…” sunt absolut irelevante, dacă potențialul client este din altă „ligă” decât aceștia.

Pentru o consultație gratuită te poți înregistra AICI.

Distribuie prietenilor: