Te-ai gândit vreodată atunci când ai avut nevoie de un produs sau un serviciu și nu ai găsit opțiunea potrivită pe piață că ar trebui să intervii și să-l faci accesibil tuturor? Că poți deveni antreprenor din simpla dorință de a satisface propria necesitate și fiind conștient că există o cerere de piață…? Prin acest interviu îți deschidem cartea unui parcurs similar. Stela Bodiu Chiriac și soțul său au inițiat o afacere de familie pornind de la o experiență.
„Top Top Bambini” – inspirația v-a venit de la un copil ce făcea primii pași? În ce circumstanțe ați descoperit ideea acestei afaceri și ați decis să o implementați?
Ideea magazinului a apărut atunci când fetița mea a avut nevoie de încălțăminte pentru sezonul rece și nu am găsit în oraș nimic pe plac. Cred că economisești bani plătind pentru un produs de calitate în loc să cumperi mai multe produse de o calitate scăzută. În cadrul mai multor vizite în Italia, am văzut că părinții de acolo aleg pentru copiii lor confortul în detrimentul aspectului, dar și acesta din urmă are un cuvânt important de spus în alegerile finale. Am găsit acolo o gamă largă de încălțăminte confortabilă, iar picii să o poată purta cu plăcere o zi întreagă fără să sufere. Astfel, împreună cu soțul, am decis să punem bazele unei afaceri și anume „Top Top Bambini” – magazin care importă branduri de încălțăminte pentru copii. Experiența a fost atunci dublată de tot ceea ce învățam noi ca părinți, iar asta ne-a ajutat să înțelegem publicul nostru țintă. Luând contact direct cu consumatorii noștri, am văzut care sunt cu adevărat nevoile, precum și tendințele pieței, de la care am pornit în căutarea producătorilor și mărcilor care satisfăceau cel mai bine cererea.
Ce înseamnă compania „Top top Bambini” astăzi și ce tip de încălțăminte propune, de la ce producători?
Am făcut o selecție a celor mai bune branduri destinate micuților, cu o experiență de peste 50 de ani pe piața italiană. Pentru a fi mereu siguri de calitatea și confortul pe care o pereche de încălțări o oferă copilului, „Top Top Bambini” a început să colaboreze cu mărci precum „Zecchino D’Oro”, „Balducci”, „Mobi Dick”, „Balocchi”, „Melania” și altele. Părinții pot fi siguri că la „Top Top Bambini” fac alegerea potrivită pentru o creștere sănătoasă a picioarelor copiilor. Aici pot găsi încălțămintea care combină stilul special, gustul italian și calitatea înaltă.
Cum asigurați comunicarea cu target grup-ul vostru? Care sunt argumentele forte pentru a înclina alegerea spre „Top top Bambini”?
Dacă dorești ca afacerea să capete vizibilitate pentru a-și atinge mai bine scopurile, prezența online nu se mai rezumă doar la deținerea unui site, dar se bazează și pe prezența și interacțiunea cu clienții în cadrul rețelelor de socializare. Mediul online reprezintă una dintre prioritățile noastre în ceea ce privește informarea, comercializarea, livrarea, dar și serviciile de post-vânzare. Astea însă vin la pachet cu prezența unui showroom, unde părinții pot veni împreună cu micuții pentru a vedea și măsura încălțămintea pe care o propunem. Magazinul „Top Top Bambini” are responsabilitatea de a oferi articole care au impact direct asupra dezvoltării sănătoase a copiilor, dar și de a oferi părinților garanția celei mai înalte calități.
Ați avut momente de răscruce, în care a fost dificil să luați decizii sau să depășiți provocări? Dacă da, care au fost acestea și cum le-ați făcut față?
Începuturile sunt ca întotdeauna, pline de entuziasm, dar și de provocări. Cred că este perioada cea mai efervescentă a unui business și care pune cele mai multe dificultăți. A durat trei luni până la prima comandă, când începusem să avem îndoieli și eram pe punctul de a regândi totul. În business ai nevoie de multă muncă, de cunoștințe specifice, dar și de mult noroc.
În ce context ați înțeles că aveți nevoie de implicarea BRIDGE? Ce așteptări ați avut de la respectiva colaborare?
Pentru a ajunge aici, am apelat la serviciile BRIDGE care să ne ofere structura necesară dezvoltării afacerii. Aici am fost consultați de o echipă de profesioniști cu care am elaborat planul de afaceri și de la care am obținut instrumente practice și soluții cu aplicabilitate imediată, care ne-au oferit un rezultat garantat.
Ce v-a plăcut cel mai mult în abordările și instrumentele propuse de BRIDGE? Ce tip de emoție v-a oferit această colaborare?
Secretul succesului în afaceri este planificarea riguroasă. Pentru a rămâne rezistent pe piață, competitiv și flexibil la cerințele și necesitățile consumatorului, trebuie neapărat să planifici afacerea. La acest capitol ne-a ajutat mult echipa BRIDGE. Mai mult, este de apreciat deschiderea celor mai experimentați mentori care oferă consultanță ori de câte ori este nevoie. BRIGDE ne-a ajutat să conturăm sectorul țintă de clienți și să stabilim cele mai potrivite și eficiente canale de vânzare a produsului, dar și modul în care trebuie întreținută relația cu clienții noștri. BRIDGE este o adevărată școală de gândire. Oferă metode și strategii profesioniste, care este imposibil să nu îți folosească.
Care a fost cea mai eficientă și cu rezultat rapid acțiune întreprinsă la inițiativa BRIDGE?
Echipa BRIDGE ne-a ajutat să elaborăm un set de instrumente printre care: site, blog, plan de marketing și scenariu de vânzări. Ca rezultat, acestea au dus la creșterea interacțiunii între părinții aflați în căutare de încălțăminte pentru pici și „Top Top Bambini”. De asemenea, aici am înțeles importanța rețelelor de socializare și cum să atragem cât mai mulți clienți folosind aceste resurse. Pentru a obține însă rezultatul dorit este nevoie și de o evaluare complexă și obiectivă. BRIDGE în acest sens ne-a arătat cele mai eficiente direcții.
De ce ați recomanda BRIDGE și altor antreprenori?
Mi-aș dori că toată lumea care are o idee de business în care crede, să își asume riscul și să încerce. Nu este suficientă o idee bună într-adevăr, însă cu puțină formare financiară, orice idee poate să se transforme în ceva foarte frumos. Recomand cu toată încrederea serviciile BRIDGE pentru că îţi pot deschide ochii să identifici noi oportunități şi să-ţi duci afacerea la nivelul următor.
Ce vă face astăzi mândră de „Top Top Bambini”?
„Top Top Bambini” mulțumește copiii și părinții acestora prin calitatea desăvârșită a produselor pe care le oferă și exclusivitatea mai multor branduri italiene comercializate în Moldova. Aceasta mă face mândră.
Ideea ta de afaceri se poate transforma în rezultate palpabile, îmbucurătoare, atunci când știi când și ce pas să faci, cum să nu oferi prea puțin și cum să nu sperii prin a oferi prea mult.
Ești antreprenor sau planifici să devii? Solicită o consultație GRATUITĂ și vedem împreună cum și dacă îți putem fi utili.