Mii de antreprenori, zilnic, apelează la companii care să le presteze servicii de creare a unui site, plan de marketing sau promovare. O bună parte din ei idee nu au de ce anume au nevoie și se lasă pe mână experților, ceea ce este corect din punct de vedere tehnic…
Problema, însă, constă în faptul că prestatorii de așa tip de servicii, deseori, fie nu sunt cei mai buni experți în domeniu, fie nu văd imaginea în ansamblu.
Despre cât de expert este cineva într-un domeniu, poți judeca după rezultatul unui instrument implementat. Însă și mai gravă este absența imaginii mari.
Motivul este simplu și despre asta vorbește experiența noastră în BRIDGE cu cele peste 200 de proiecte de împachetare a afacerilor.
În primul rând, un site nu poate de sine stătător să garanteze vreun rezultat. Petru că scopul acestuia este să prelucreze potențialii clienți ajunși pe el. Asta ar însemna că aceștia trebuie să completeze un formular sau să ne sune. Dar înainte de asta, ei trebuie să ajungă pe acest site.
Cum? Dintr-o promovare, care nu se face doar sporadic, pe unele platforme, ci conform unui plan de marketing, cu date și locuri exacte și pe un termen de minim 6 luni.
Ce găsim noi pe piață? Prestatori gata să consume bugetele planificare de companii și taxele nu mici pentru serviciile prestate. Pe lângă faptul că prea puțini din cei care declară că vă pot ajuta cu promovarea afacerii, nu oferă statistici, mai aveți parte și de multe argumente de ce efectul banilor investiți îi veți simți în timp și de ce ei nu pot garanta un rezultat.
Pentru ca asta să se întâmple, este nevoie de cifre și statistici evaluate săptămânal, introduse într-o pâlnie de vânzări. Dar nu le vor oferi prestatorii, pentru că asta oglindește imediat eficiența activității acestora. Soluția? Să cereți aceste cifre săptămânal și să fie afișate într-un Excel. Da, rezultatul muncii unui marketer, Social Media Manager sau a unei companii, care vă promovează, nu sunt postările făcute sau materialele împărțile, ci eficența acestor acțiuni – în cifre.
Despre scenarii de vânzări nu avem ce spune, pentru că nu prea există asemena servicii pe piață, chiar dacă sunt necesare absolut oricărei afaceri.
Ce înseamnă imaginea de ansamblu despre care pomeneam la început de articol și de ce BRIDGE promovează ÎMPACHETAREA AFACERII?
Atunci când ai un plan de marketing făcut și implementat corect, care duce potențialii clienți pe un site creat corect și clienții sunt abordați corect, la telefon sau în mesaje, rezultatul va fi, la fel, unul „corect”.
Nu merită banii aruncați în vânt oricare din aceste instrumente, dacă nu există lanțul logic, care se finalizează cu vânzarea produsului sau serviciului.
Iar dacă ceva nu merge bine în afacere la moment, ceva din acest lanț nu funcționează cum trebuie. Și statisticile din pâlnia de vânzări ar arăta unde este problema și ce trebuie corectat.
Vă pare cunoscut ceva din acest articol și/sau vă regăsiți în careva din situații? E cazul să avem o discuție. Treceți pe link-ul www.bridges.md, completați formularul și vom stabili o întâlnire pentru o consultație gratuită ca să înțelegem cu ce am putea să vă fim utili.